Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2010

O "Χαράλαμπος Σιγάλας μιας άλλης Σαντορίνης.....

Γράφει η Καδιώ Κολύμβα στο "Ρότα περ όστρια"
[...]

Xαράλαμπος Σιγάλας και η Κόρη της Αρχαίας Θήρας

-Είμαι ο Χαράλαμπος, μου είπε κοιτώντας με, με τα δυνατά του μάτια. Ο Χαράλαμπος από τα Βρυσάκια. Έλλην και μανιώδης ερευνητής της αρχαιότητας. Χαίρομαι που σας συναντώ.


-Τι άλλη απόδειξη θέλουνε πατέρα Άνσελμε;Σκότωσα το γαιδούρι μου γιΑ να τους κατεβάσω τούτο το μάρμαρο από το βουνό. γράφει ή δεν γράφει Ελληνικά. ;Oχι πέστε μου. Φώναξα τον Κορονέλλο να το δει. Του είπα, άρχοντα υπάρχει ολόκληρη πολιτεία πάνω. Στο βουνό που εσείς το λέτε Άγιο Σεβαστιανό. Στο Μέσα Βουνό. ....[του είπα να σκάψουμε, και θα σου κατεβάσω θησαυρούς. Έχω βρει μάρμαρα, σπασμένες κολώνες, ολόκληρες σαρκοφάγους. Έχει και πολλά αγgεία, κάτι μακρόστενέες Κουπες. Ακόμα και τα βράχια πέρα στην ανατολική πλευρά, έχουν πάνω χαραγμένες ζωγραφιές. Σας λέω υπάρχει πολιτεία αρχαία. ....[...]τότε να τους πείτε ότι στη Σαντορίνη που τέλος πάντων τόσα χρόνια δικιά τους είναι, υπάρχουν αρχαίοι θησαυροί. Μάλιστα Ολόκληρη Πολιτεία. Είμαι σίγουρος, αν σκάψουνε θα τα βρούνε. Εγώ ξέρω ακριβώς που βρίσκονται. Μακάρι να μπορούσα να τα πω στις δικές μου αρχές, αλλά που είναι; Συγχωρέστε με ειπα πολλά....ΑΛΛΑ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΝΑ ΜΙΛΗΣΩ ΕΔΩ;




Με τρόποο μοναδικό ένα ιδιαίτερο απόσπασμα από ένα συγκλονιστικό βιβλίο. Άνθρωποι και περιστατικά του σήμερα, εντάσσονται στο χθες........και αναζητούν "Μια ολόκληρη πολιτεία"Μια πολιτεία γεμάτη Πλούτο συναισθημάτων και πολιτισμού,,,,,, Θρησκεια, Πίστη, ..... Αλήθεια μήπως όμως ο Αλησμόνητος τότε Χαράλαμπος "Έλλην και μανιώδης ερευνητής της αρχαιότητας" δεν αναφέρεται μόνο στο Μέσα Βουνό; Μήπως ο πόνος του "Αλλά σε ποιόν να μιλήσω εδώ;"δείχνει πολλά για το σήμερα και όχι το χθες της Σαντορίνης.;.... Ένα είναι σίγουρο.... Η Σαντορίνη είναι Ολόκληρη Πολιτεία όχι μόνο αρχαιοτήτων, όχι μόνο εικόνων, όχι μόνο ηλιοβασιλεμάτων, αλλά και ανθρώπων,,,,,,,,,,,,,



 Θυμάμαι χαρακτηριστικά την τελευταία συγκλονιστική για μένα συνέντευξη του αλησμόνητου Χαράλαμπου  στo Δημήτρη Πράσσο, ( ακόμα έχω στο νου την εικόνα του όταν αναφερόταν στην «Κόρη»  του….……Η πίκρα στα μάτια και στα χέρια που δεν μπορούσε να  να ερευνήσει την «Κόρη της Θήρας»…. Σαν ένας Χαράλαμπος της Ρότας…. Σαν ένας άλλος Hiller….. τον ενδιέφερε η ανάδειξη του πλούτου της Σαντορίνης……..και όχι οι Σπόνσορες…….και τα σπονσοράκια………


για θαυμάστε την τελευταία του "Κόρη"




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ανασκαφές του Χίλλερ ή Ποιός ήταν τελικά ο Αβέρωφ της Σαντορίνης

Αι ανασκαφαί του κ. Χίλλερ.-Επιγραφαί αρχαιόταται.-Άλλα ευρήματα.  Ο εν Θήρα ιδιαίτερος ημών ανταποκριτής και διευθυντής της εκεί εκδιδομέ...